Podiel obstarávaných nízkoemisných alebo bezemisných osobných vozidiel,
mikrobusov a nákladných áut do 3,5 tony by mal byť v päťročnom
referenčnom období do konca roku 2025 22 %. U ostatných nákladných
automobilov budú musieť obstarávatelia a verejní obstarávatelia
zabezpečiť osempercentný podiel týchto vozidiel, no od roku 2026 a tiež v
treťom referenčnom období od roku 2031 do roku 2035 to už bude o
percento viac. Významný nárast povinného podielu ekologických vozidiel
čaká v prípade schválenia návrhu zákona obstarávateľov a verejných
obstarávateľov u autobusov a trolejbusov, a to z 34 % v období od
augusta 2021 do konca roka 2025 na 48 % od roku 2026.
Za ekologické vozidlo v kategóriách osobné vozidlo, mikrobus alebo
nákladné vozidlo do 3,5 tony návrh zákona do konca roka 2025 považuje
také, ktoré má emisný limit oxidu uhličitého (CO2) vo výške 50 gramov na
kilometer. Od roku 2026 bude v týchto kategóriách za ekologické
považované vozidlo s nulovými emisiami CO2.
Nákladné automobily nad 3,5 tony a autobusy budú považované za
ekologické, pokiaľ budú napríklad využívať elektrickú energiu, prípadne
alternatívne palivá ako vodík, syntetické a parafinické palivo, stlačený
zemný plyn (CNG), skvapalnený zemný plyn (LNG), skvapalnený ropný plyn
(LPG) či biopalivo.